regenboog
concerten_slide
CONCERTEN IN DE LEBUINUSKERK
HUUR DE LEBUINUSKERK

Voorzieningen in de Lebuinuskerk: helemaal van deze tijd

De voorzieningen in de Lebuinuskerk zijn helemaal van deze tijd. We passen ze steeds aan om ze up-to-date te houden.

De Lebuinuskerk beschikt over ruimtes die gezamenlijk of afzonderlijk kunnen worden gebruikt. Binnen de kerk bevindt zich de Magistraatskapel die met een fraaie glas-in-lood wand kan worden gescheiden van de centrale ruimte. In de foyer zijn stijlvolle zitgroepen en een bar. De consistoriekamer staat apart van de kerkruimte en is een uitstekende vergaderruimte maar ook geschikt als artiestenruimte. Daarnaast zijn er nog een aantal kleinere vergaderruimten. Voor grotere evenementen zijn combi-arrangementen mogelijk met de aangrenzende Mariakerk.

Goede cateringmogelijkheden

Wat u moet weten over...

Toegankelijkheid
De Lebuinuskerk heeft meerdere ingangen. De hoofdingang onder de toren is de gebruikelijke publieksingang. De ingang tegenover het stadhuis wordt vaak gebruikt bij huwelijken. Aan de Grote Poot is een ingang aan de zijde van het koororgel. De ingang aan de Kleine Poot doet vaak dienst als artiesteningang. Tenslotte is er nog de ingang binnendoor via de Mariakerk. Er zijn diverse los- en laadmogelijkheden, ook voor grote trailers.

Verlichting
Grote monumentale kroonluchters zorgen voor sfeer en ambiance. De verlichting in de gehele kerk is in 2018 volledig vernieuwd. Niet alleen is er fraaie ledverlichting (met e-candles) aangebracht in de kroonluchters, ook de aanlichting van de gewelven is sterk verbeterd en gemoderniseerd. Dit is gedaan door een internationaal gerenommeerd bedrijf, dat ook de verlichting in verschillende musea en paleizen heeft verzorgd. Informeer over de verschillende verlichtingsmogelijkheden. Bij speciale gelegenheden steken we graag de kaarsen aan. De pilaren zijn voorzien van aansluitpunten voor theaterverlichting. Aanvullende professionele apparatuur van onze partners kan daarop gemakkelijk worden aangesloten. Krachtstroom is aanwezig.

Geluid
Aanwezig is een high-end geluidssysteem met zowel vaste als loopmicrofoons. Zo kunnen we zelf het geluid regelen voor de meeste evenementen. Bij grote concerten zetten we geluidsapparatuur in van onze vaste partners, die uitstekend op de hoogte zijn van de mogelijkheden van de ruimte.

Orgels en piano’s
De Lebuinuskerk beschikt over drie orgels: het monumentale Holtgräve-orgel, het koororgel en het verplaatsbare kistorgel. Verhuur van de orgels geschiedt in overleg. Voor het bespelen van het grote orgel is een diploma uitvoerend musicus en bevoegdheidsverklaring I nodig. Verder zijn een vleugel en een piano beschikbaar.

Wifi en audiovisueel
Draadloos wifi, beamer, scherm en 42-inch-monitor zijn aanwezig. Wifi voor alledaags gebruik is gratis, voor intensief gebruik geldt een toeslag.

Meubilair
We beschikken over comfortabele stoelen die stapelbaar en schakelbaar zijn. Daarnaast zijn er houten stoelen met biezen bekleding.

Catering
Aanwezig zijn een professionele horecakeuken, een spoelkeuken en een handige uitgifteruimte in de kerkfoyer. We hebben contacten met uitstekende cateraars die grote groepen gasten perfect kunnen bedienen.

Sanitair en garderobe
Aanwezig is een moderne toiletgroep. Aanvullend kan gebruik worden gemaakt van het sanitair in de Mariakerk. We maken gebruik van mobiele garderobes, al of niet bewaakt.

De kerk wordt verwarmd met vloerverwarming en radiatoren.

Lebuinuskerk-huren
Uitstekende gastvrijheid